Gemeente info

De Hervormde Gemeente Ingen behorende tot de PKN streeft er naar haar basis te hebben in de liefde van de Heer en daar met woord en daad naar te willen leven. Tevens heeft zij zorg voor alle gemeenteleden, maar ook voor de mensen in het dorp en is ze betrokken met behoeften van medemensen veraf en dichtbij.

De Hervormde Kerk van Ingen (Betuwe) staat midden in het dorp op het Dr. A.R. Holplein. Onze mooie Sint-Lambertuskerk bepaalt al vanaf 1248 ons dorpsgezicht. Wij zijn ons bewust dat wij zeer gezegend zijn met onze prachtige oude kerk. Het is zeker de moeite waard om deze een keer van binnen te bewonderen.
We zijn echter meer dan alleen een gebouw. We zijn een gemeente van het dorp Ingen en voor het dorp Ingen. We vinden onze basis in het geloof in God en de dienstbaarheid aan onze naaste zoals dat ons door onze Heer en Heiland Jezus Christus is voor geleefd.
We hopen als kerk er te zijn voor jong en oud. Op deze site komt u van alles tegen. Van kerkdienst, seniorenmiddag, diaconale middag tot kinderkerk. Kortom, allemaal manieren om gestalte te geven aan onze roeping tot God en onze naasten.