Predikant Predikant

Ik wil me graag even aan u voorstellen. Mijn naam is Jacques Schenderling en ik doe mijn werk als gemeentepredikant met veel plezier. Op dit moment werk ik in de Betuwe, nadat ik eerder lange tijd in het Westen heb gewerkt als docent en predikant. Voor mij komen alle lijnen in de gemeente samen in de dienst op zondagmorgen. Daarom besteed ik veel aandacht aan het voorbereiden van de preek, de liturgie en het moment met de kinderen. Daarnaast is het heel inspirerend om bezig te zijn met het kringwerk, met activiteiten voor jongeren en met laagdrempelige activiteiten zoals de gemeentemaaltijd en de inloopmiddag. In pastorale gesprekken kan er open en eerlijk gesproken worden over grote en kleine vragen die mensen bezighouden.

Een dorpskerk staat voor andere uitdagingen dan een stadskerk. In een kleine gemeenschap moet de kerk er voor het hele dorp zijn. Het is fijn om hier met een enthousiaste en relatief jonge kerkenraad samen te mogen werken. Er gebeurt al veel en er zijn genoeg plannen om het kerkenwerk verder uit te bouwen. Om een indruk te krijgen van het gemeentewerk, kunt u de informatiefolder inzien:

/uploads/klant537/files/Folder Kerk Ingen 2024.pdf